Sjukhuset x 2

Godmorgon

Inatt sov Mia här för att hon skulle iväg på arbetsintervju i närheten. Närmare från mig än från henne som bor några mil bort. Alltid lika trevligt att ha henne här. Min vapendragare, min bästa vän.

Igår ringde jag vårdcentralen så att dom skulle ringa mig för en tid för min klåda och 8.20 ringde dom. Jag har fått en akuttid kl 11.40. Passar ju bra eftersom jag ska vara på Hörcentralen kl 10 och det kan ta lite tid eftersom jag ska prova ut en ny hörapparat + att jag äntligen ska få göra ett hörselprov (kanske om dom hann). Arbetsförmedlingen vill ha det, eller rättare sagt, A-kassan vill ha det för att det är ett arbetshinder att vara hörselskadad och måste anpassa mina arbeten efter min hörsel. Jag vet att jag har fått sämre hörsel sen sist jag gjorde ett sånt prov, det märker jag så vi får se hur många pip jag hör idag.

Solen är framme lite smått men det är inte så väldigt kallt idag tack och lov. Jag skriver mer när jag varit på sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback