Izas nattliga bravader

Jag kom isäng vid 1, somnade en stund senare. Kl 3 fick jag två tassar med alla klorna ute mitt på magen. En flugjävel hade letat sig in i sovrummet och det är Izas älsklingsmat så glad i hågen och utan mercy hoppade hon rätt på mig. Jag är alltid så glad när jag väcks på det viset. Hon sprang ut i vardagsrummet och jag somnade om och sov i....10 minuter tills jag kände att jag hade hela fejjan full med kattpäls. Iza är inte så smidig och har tjock päls så när hon lägger sig ner så ser det ut som en hårig dörrmatta. Hon hade lagt sig ovanför mitt huvud varav hela pälsen bredde ut sig i ansiktet på mig. Mmm mysigt. Jag tog henne och lade henne i sängen brevid, spände ögonen i henne (det var kolsvart men jag tror att det var ansiktet jag pratade med)och sa att hon minsann får sova som alla andra på nätterna. Jag vände mig om och somnade om. Flugjäveln hade återigen tagit sig in i sovrummet och AAAAAJ.. klorna rätt i armen för att Iza skulle få fäste att hoppa över mig, jo som sagt, hon är inte så smidig. Hoppa var det ja, hon landade på en pall som flyttade på sig och smällde rakt in i elementet. Det låter så härligt tycker jag. Undrar om min granne under tycker likadant?! Jag tog Iza, kastade ut henne i vardagsrummet och stängde dörren. Jag hör inte så mycket utan hörapparat så det blev lugnt och skönt. Jag sov till kl 8.35, det var skönt! Ska jag verkligen skaffa en katt till? Låter som ett heltidsjobb för två!

Kommentarer
Postat av: Doris/doje

Ni är underbara, du och Iza, tycker absolut att du ska skaffa en till för då kan de jaga varandra ÖVER dig som våra katter gör när vi ligger i soffan ;0) !

Kram !

2009-09-27 @ 15:36:15
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback