Nytt och fräscht...ja kanske för 6 år sen ja!

När jag jobbade på Electrolux så hade vi på Rix Fm på varenda radio vi hade. Bäst var det kl 6-10 då Rix Morronzoo var. 3 personer, 3 viljor och lika många åsikter men dom gör ett förbannat bra jobb ihop! Varje morgon när jag nu går till jobbet (200 meter) så har jag på just Rix Morronzoo i mina hörlurar, i några minuter får jag höra deras gnabbande, skratt och annat. Nåt som egentligen har retat mig i alla år som jag har lyssnat är..."Och nu blir det ny och fräsch musik". Förväntningarna är höga i några sekunder och hoppas varje gång på att det ska komma nån låt jag aldrig hört förut... i örat hör jag istället "It´s my liiiiife, It´s nooow or neeeveeer".. med Bon Jovi. Rätta mig om jag har fel men den är väl FRUKTANSVÄRT gammal? Den hade jag som bakgrundsmusik på min hemsida jag hade för 6 år sen, den spelar dom än idag. Sätt in nån fjollmusik istället. Samma med det här: "Ring och önska en låt"..jamen guuud så bra, men kruxet är att det bara får vara sån låt som man redan hört 511 gånger den dan!
Hur står dom ut själva, dom som jobbar där? Sitter inte dom där och har varsin spypåse för att dom återigen får skavsår i öronen?
Annars gillar jag personerna, tävlingarna, gnabbandet, nyheterna och mycket annat, bara inte låtarna!
"Nytt och fräscht på Rix FM"! Javisst, en låt av 30 kanske!

Ska nog starta en radiokanal med BARA instrumentala låtar, eller om jag sitter och spelar triangel eller mungiga, vi får se.




Kommentarer
Postat av: Vigdis

Hehe... ja visst va det snyggt ;)

2009-09-03 @ 21:38:02
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback