Städ, matlagning och kalas

Idag ska jag ha mitt kalas för familjen. Det ska bjudas på mat och dajmtårta. Igår tänkte jag att jag hinner städa nån timme på morgonen, alltså idag. Tjofräs. Vaknade 7.15 och har städat sen dess. Varför skjuter man upp saker och ting jämt i sista minuten? Nu har jag dammsugning och torkning av golven kvar sen ska jag börja med maten. Köttgryta med kantarellsås. Hur låter det? Gott va? Det kommer det nog att bli också förhoppningsvis. Klockan 16 anländer folket och här sitter jag med svetten rinnande ner från tinningarna ner över kinderna. Kram nån?

Jag uppdaterar när folket har gått ikväll. Ha en helt underbar söndag!

Kommentarer
Postat av: Doris/doje

Låter smaskens, hoppas att ni får det trevligt !

Sköt om dig !

Kalla kramar, Doris ( det snöar här brrr )

2009-09-27 @ 15:32:53
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback