Samtal med Iza

Inatt somnade jag som en klubbad säl, vaknade runt 6 men tvingade mig att somna om, sov till kl 8 och då var jag så nr1nödig (nytt ord?) att jag var tvungen att gå upp.

Iza tittade på mig, på Nogger och följde sen med mig in på toa, tittade bakåt och stängde dörren lite mer och viskar:

-Du matte, har du inte alls haft en tanke på att Nogger borde kanske passa bättre i himlen?

Jag: -Men Iza, så frågar man ju inte och nej jag har inte haft en tanke på något sånt, vadå?

Iza lite lägre: -Ja men hon har ju inte alla hästar hemma, alla indianerna är inte i kanoten, hissen går inte ända upp där liksom.

Jag tvättar händerna och Iza hoppar upp på badkarskanten och fortsätter:

-Inatt öppnade hon kastrullskåpet och la sig i den stora kastrullen du har. Seriöst, hur normalt är det på en skala?!

Jag: -Men va? Varför gjorde hon det?

Iza: -Jag frågade och då sa hon att hon är kokt om jag talar om det för dig.

Jag: -Och det är därför du nu talar om det för mig eller?

Iza flinar och börjar vissla: -Jaaa för nu blir hon ju kokt. Ska jag ringa veterinären åt dig?

Jag: -Näe behövs inte för den kastrullen har jag inte använt på flera år och vet inte om jag kommer göra det heller så det är lugnt.

Iza som hade börjat garva högt satte det i halsen och blängde på mig, hoppade ner och smällde igen dörren hårt efter sig.




Kommentarer
Postat av: Hillevi

Hämndgirig liten kisse du har där... ;-)

2010-04-22 @ 12:07:12
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Sanna??

2010-04-22 @ 12:48:51
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Wiilow Foto-Tankar & Känslor

Tack fär dina underbara kommentarer!



ja. du är en bidragande orskak till att jag vågar lägga ut mer bilder på mig, tack!



Kramar

2010-04-22 @ 22:50:51
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow Foto-Tankar & Känslor

Du skriver alltid så jävla bra!

du borde bli komiker och få betalt för det!



Kram

2010-04-22 @ 22:52:03
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback