Samtal med mina katter och dom emellan

Jag öppnar sovrumsdörren och säger godmorgon till Nogger och Iza.

Båda i kör: - Godmorgon matte. Väckte vi dig?

Jag: -Näe min rygg vet ni och min blåsa.

Iza tittar åt Noggers håll, puttar på henne och viskar:

-Säg det till matte nu.

Nogger lika viskande:

-Näe jag väntar lite, hon är ju nyvaken och du vet hur matte blir när hon är nyvaken eller hur?

Iza skrattar till och fortsätter:


-OM jag vet.

Jag: -Vad? Vad är det ni ska berätta?

Båda katterna tittar på varandra och börjar vissla och fortsätter:

-Näe det är inget.

Jag: -Jo nåt är det ju, det hörde jag ju.

Nogger tittar på mig, på Iza och börjar jama som om det gällde livet.

Jag: -Jaha du har inte slutat med det där än alltså?!

Nogger: -Näe det går inte över så snabbt fattar du la?

Jag: -Det gjorde det ju förra gången eller hur?

Nogger: -Ja men denna gången är det värre, jag såg Frasse igår kväll utanför här och han är så otroligt snygg att jag inte kan sluta att vara horny på honom.

Iza: -Du och din smak! (Himlar med ögonen). Han ser ju fan ut som om han sprungit in i en vägg!

Nogger: -Vadå bara för att du kommer att dö oskuld behöver inte jag göra det okej? (Skrattar hysteriskt)

Jag: -Du kommer också att dö oskuld Nogger så håna inte Iza. (Här tar Noggers skratt slut väldigt fort)

Nogger: -Du menar inte på fullaste allvar att jag aldrig kommer att få kuk?

Jag: -Precis det menar jag sörrö och säg inte kuk, det låter så vulgärt.

Nogger börjar yla ännu högre:

-KUK, KUK, KUK, KUUUUUUK.

Här ser jag framför mig killarna i området omkring förhandla med sina ägare om att få gå ut alternativt komma upp hit och sätta på henne. Jag börjar också fundera på om nån inte ska få göra det snart.

Varför fick jag inte två flatkatter istället?


Ja precis, jag älskar Alex Schulmans samtal med sin dotter Charlie och tog efter lite.







Kommentarer
Postat av: Linda

ha ha du är bara för skön du :)



Men leta på nätet så kanske du hittar nån som har flatkatter och vill sälja S

2010-04-07 @ 13:10:30
URL: http://blogg.mustica.se/
Postat av: Hillevi

Ljuvligt! Du är bra mycket bättre än A.S! :-)

Sv. Men just den lilla detaljen kanske vi inte behöver prata så mycket om?

2010-04-07 @ 19:10:46
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback