Dag 2 - min första kärlek

När jag gick i mellanstadiet fanns det något som hette "Minidisco". Det var för oss som gick enbart på mellanstadiet. Det var ett populärt tillhåll på fredagar, alla elever i hela kommunen var välkomna. Det började kl 17, slutade kl 20 och det kostade 5 kr att gå in.

Jag hade inte tjejkläder ens då utan oftast mina stuprör och en collegetröja som det stod "No smoking generation på" men jag hade en turkos discoväska med paljetter på, det var inne.

En kväll träffade jag en jättesöt kille, jag kände inte igen honom och förklaringen kom då han sa att han kom utanför stan men fortfarande inom kommunen. Han hade vad jag tyckte då världens finaste leende. Vi dansade ofta sista dansen som var en tryckare. En fredag fick jag hans nummer och när pappa kl 20 stod utanför för att hämta mig och min bror var jag överlycklig såklart. Jag berättade så fort jag kom in i bilen att jag hade träffat en kille, brorsan retade mig och sa att han var ful, ska han säga som hade överbett och såg ut som en Brunte i truten.

Det visade sig att pappa och killens mamma hade gått i samma klass när dom var yngre och pappa visste mycket väl vem både mamman och pappan var, dom var bönder. Det fick jag erfara många gånger då jag flera gånger ringde Tomas som han hette ofta inte kunde komma till discot för att han var tvungen att hjälpa till på gården. Det var inte längre lika kul på discot. Jag dansade tryckare med en klasskompis då en kille kom fram och vrålade: "Är ni två böööögar ällä?" Varav jag snabbt svarade:" Näe det är vi ente!".

Den här Tomas var ett år äldre än mig och skulle börja 7an efter sommaren, jag skulle börja 6an.
Eftersom våra föräldrar jobbade en del så var det frustrerande att vi inte kunde ses så ofta på veckorna. En gång när vi pratade i telefon kom vi på den smarta idén att jag skulle cykla till honom, det är ju "bara" 1 mil. Han förklarade hur jag kunde cykla för att undvika den jättestora vägen, jag låtsades om som om jag fattade vilken väg han menade men tog min cykel utan växlar och cyklade iväg på stora vägen. Det var motvind och många långtradare åkte förbi mig. 2 timmar senare var jag i alla fall framme och blev bjuden på Kalaspuffar med riktig komjölk, det var nog det vidrigaste jag fått till kalaspuffar tror jag, ever! Den var varm och äcklig. Vi gick upp på hans rum och satt och pratade och pussades litegrann så där som bara barn i mellanstadiet kan göra. När kvällen kom ville jag inte cykla hem så jag ringde pappa som fick komma och hämta mig. Dom hade ju ingen aning om att jag ens hade gett mig iväg. Pappa var inte alls glad men hämtade mig i allafall och fick också då tillfälle att prata med Tomas föräldrar som han kände.

Efter några månader tog det slut och på den tiden var det väldigt poppis att byta halsband som det stod namnet på med varandra, jag minns att jag var jätteledsen när jag skulle lämna tillbaka halsbandet för hans var mycket finare än mitt. Han var nog min första kärlek, det måste det väl vara eller? Vem fan cyklar 1 mil när man är 12 bara för att få träffa sin kärlek? Nu har jag inte träffat honom på flera år men han finns på Facebook har jag sett, gift och har barn. Kanske ska fråga om han bjuder sina barns pojk och flickvänner på kalaspuffar med riktig komjölk?



Kommentarer
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Ahw! Sune! Vad gulligt skrivet!

Men jag skulle vilja se den där discoväskan! ;) Haha.

2010-12-02 @ 12:55:36
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: ulrika

pluttan...så rart <3

2010-12-02 @ 18:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback