Dag 21 - ett annat ögonblick

Då jag var 16-17 år året innan jag blev gravid spelade jag bowling. På den tiden var det billigt att spela bowling (16 kr serien) och jag tränade både med mitt lag och privat, i stort sett varje dag om jag hade pengar. På den tiden fanns det inga skärmar som visar för hela hallen vad man har för poäng utan det var papper och penna som gällde.

En dag tränade jag själv, strike efter strike kom, jag tittade bakåt och efter halva serien satt det folk och tittade på mig, jag koncentrerade mig mer och mer men när jag slog sista slaget och det stod klart att jag hade fått 300 poäng, strike på varje slag alltså, glad i hågen tittade jag bakåt för att typ få ta del av hurraropen men döm om min förvåning när jag inte såg en enda kotte i hallen. Mitt största ögonblick i min bowlingkarriär och ingen såg det! Det är ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma. Att det stod på papper gör det ju inte bevisligt eftersom det gick att fuska men jag lovar och svär, jag fick 300 poäng, det högsta man kan få på en serie sen skiter jag i om ni tror mig eller inte, innerst inne vet jag att det är sant.

Förövrigt var det tal om att jag skulle gå över till A-laget, jag slutade med bowling när jag fick veta att man var tvungen att ha kjol på tävlingarna och det är också helt sant.


Kommentarer
Postat av: Jonna

HAHA så typiskt att ingen kollar när det hade behövts! Däremot brukar alla glo när när det går dåligt för en...



Ja, du hade ju bra argument till att sluta.. Eh...



Kramar!



2010-12-21 @ 16:37:14
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Anette



Vi tror dig, till 100%. Lovar. Garanterat.

2 fingrar på Bibeln.Först i telefonkatalogen.

Sune, du var, och är, bara bäst !

2010-12-21 @ 16:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback