Dag 31 - ett minne från en nyårsafton

Ja jag skrev ju att jag skulle hitta på ett ämne själv eftersom den här månaden faktiskt har 31 dagar så därför ska jag dela med mig av en nyårsafton från då jag var yngre. Med yngre menar jag inte hemma i huset med partyhattar med familjen, nej då detta är från min första nyårsafton som berusad, otroligt berusad till och med.

Jag var 13 eller 14 och för första gången skulle jag inte fira med mina föräldrar. Skulle inte få sitta hos bekanta till dom och se på när dom löjlade sig, jag skulle löjla mig på egen hand tillsammans med ett gäng andra löjliga personer. Jag tror ingen av dessa minns det men jag har många av dom på Facebook. En kompis föräldrar var borta från huset och hon och hennes bror ställde till med en nyårsfest. Nyårsfest när man är 14 innebär vanligtvis hembränt, folköl eller nåt pissigt vin som någon kände som kunde köpa ut. I mitt fall hade jag fått någon att fixa en flaska Kir. Ni som har druckit Kir någon gång vet hur vidrigt det är, när man är 14 år så skiter man i hur det smakar, man häller det bara i sig, grimaserar och fortsätter klunka.

På tolvslaget gick vi ut, ja dom som hade två ben som fortfarande inte var vingliga eller hade ork att ta sig någonstans alltså. Jag hade fått en illgul halsduk i julklapp samma år, den var inte lika illgul efter att jag hade fått upp både en del av innehållet med % i och maten jag ätit med familjen tidigare på kvällen. Jag hamnade i en snödriva med en kille, vi hånglade lite där i det vita och kalla sen somnade han, ÖVER MIG! Han var rätt stor, ja inte tjock men lång och bastant. Tror jag minns att andra fick ta bort honom.

Jag hade en tid att passa hemma. Kl 1 skulle jag vara hemma, alltså hemma före mina föräldrar. Jag gick till en telefonkiosk för att ringa och fråga om jag inte fick vara ute lite längre. Det fick jag inte så det var bara att knalla hem det. Jag gick och la mig innan dom kom hem och jag har inte hört ett skit om att dom visste att jag hade festat men min halsduk slängde jag..sa att jag hade tappat den.

Ja det var en nyårsafton att minnas, min första som sketfull men absolut inte sista!






Kommentarer
Postat av: Danne!

Gott Nytt År Sune!

2010-12-31 @ 16:56:50
Postat av: Anette

Min första hör väl inte till mina allra bästa.

Vi drack rödvin som då kostade 9:90 - nej,

jag är inte född på 1800-talet ! Men det var

för 35 år sedan. Och det var så äckligt så jag

drack med sugrör för att få i mig det. Och

så drack vi något annat som det var ett gräs-

strå i. Vi delade alltid på en "putte".

Men på trädgårdstorget blev gången lite vinglig

för helt plötsligt så var jag på en mycket,

mycket suddig polisstation och fick sitta i

fyllefinkan och lipa sönder hela ansiktet.

Var helt skräckslagen för vad pappa skulle säga

(men mamma lyckades fixa så han fick inget veta).

Pappa var nämligen ordförande i "Hem och skola"

så det skulle väl bli rottingen om han fick

veta. Minns att jag i fyllefinkan satt och

räknade hur många kakelplattor det fanns men

fick alltid börja om från början. Ett gäng

kompisar hade ramlat,eller krupit, in på sta-

tionen och bett och bönat om att få ut mig men

icke. Jag fick sitta där till 04.30. Sedan

var det bara att traska hem och väcka mamma

och berätta vad som hänt. Och vi bölade ikapp.

Men sedan dess har det inte blivit någon fylle-

finka även om det kanske behövts. Är väl för

gammal.

2011-01-02 @ 09:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback