Dövöra

Eftersom jag sålt min skrivare så skulle jag hem till Ewa för att skriva ut en orderlapp från Schenker. En kille har köpt ölglas av mig på Tradera och han ville inte ha det från Posten för dom hanterar tydligen paketen värre än Schenker. När jag var på väg fick jag ett sms av Ewa om att hon skulle öppna dörren åt mig därnere (hon har portkod), anledningen var att jag skulle hjälpa henne upp med lite julsaker från förrådet. Vad sägs om en julgransfot i form av en stor, tung och liggande tomte? En stor gran i porslin och lite annat? Tjejer kan säger jag bara. Nog för att jag gick två gånger men i alla fall. Fint kommer det bli i det Ewaiska (nytt ord) hemmet.

Så fort jag kom upp tog mitt batteri slut i hörapparaten och Ewa fick därefter skrika, det vi pratade om hörde jag och alla hennes grannar. Nån orderlapp kunde jag inte skriva ut för Sune hade glömt internetdosan såklart, den måste man ha om man ska betala Schenker via nätet, skitbra Sune, verkligen!

När jag hade vart hos Ewa i 1.5 timme så hade jag tröttnat på att vara ett dövöra så jag ville bara hem för att sätta i nytt batteri. Den här apparaten skulle varna med ett pip när batteriet var på väg att ta slut, kan säga att det pipet kommer precis när batteriet är slut, precis som han behöver varna mig för det då, jag märker av det massor eftersom jag inget hör! Onödig funktion alltså.

Jag gick till Ica och där träffade jag Ewas mamma och hennes karl, hon fick också skrika så då hörde jag och resten av kunderna. Nu vet alla att det var en Julshow i Skövde igår och hur divig Måns Zelmerlöw är kan jag säga. Nu vet ni det.

Jag gick därinne och plockade varor när jag råkade släppa mig, eftersom jag inget hörde så vet jag därför inte hur högt det lät, great, självklart liksom. Vågar jag mig dit på en vecka tror ni?

Nu har jag i alla fall batteri igen och det är ju bra.



Kommentarer
Postat av: Anette

Jag hade tänkt föreslå att du skulle ondolera håret för att inte bli igenkänd men du har ju kort hår

så det var inte så bra precis.

Men gör som Paris Hilton, JÄTTEGLASÖGON

så kan du känna dig säker.

2010-12-20 @ 08:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback