I ´m done!

Kan säga så här. Jag är glad att bo i en liten stad (by enligt en del stroppar), jag är glad att jag och Ewa var ute precis då affärerna öppnade och jag är just idag, enbart idag glad över att jag inte har ett jobb, varför? Jo för då hade jag fått vara tvungen att slåss med resten av jobbfolket efter kl 16. Det var inte speciellt mycket folk ute, ja förutom inne på ICA då som man tvunget var att besöka även idag.

Min rygg skriker, mina fötter likaså men får jag vila? Näe för nu står städning på schemat, töserna kommer ikväll och då får det ju inte se ut som om tredje världskriget brutit ut enbart i mitt hem. Ingen rast och ingen ro, sen måste jag slå in lite julklappar, i och för sig kan jag göra det  imorgon eller inatt då dom åkt hem. Nej det blir ingen övernattning för dottern. Hon ska börja jobba kl 7 imorgon bitti och bara för att vi är otursförföljda så kommer säkert inte bilen starta eller också krockar hon på vägen för att sikten inte varit den bästa för att hon försov sig och inte hade tid att skrapa rutorna ordentligt. Då är det bättre att hon sover hemma så hon kan vara på jobbet i tid. Hon jobbar nämligen 2 minuters gångväg därifrån. Vi överlever nog ändå...tror jag.

Återkommer senare om jag inte drunknat i diskvattnet, halkat på det hala nyvaxade golvet eller trasslat in mig i sängkläderna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback