Ja ser det snöar, det var väl ro... näe inte ett skit!

Det är vinter nu om ingen har undgått det? Det är december om nu någon har missat  det? Vad gör det på vintern och i december? Ja precis, det snöar! Det kommer inte som en överraskning va? Med förra vinterns alla månader med snö i färskt minne  (kan vara för att snön låg kvar till augusti typ) hoppas jag inte att det kommer vara lika länge nästa år. Igår snöade det hela dan, det slutade nångång men sen har det tilltagit igen och nu känns det som att det ska snöa ända fram till midsommar. Hade jag varit en björn nu så hade jag legat i tryggt förvar i nåt björnbo, sovit och drömt om sommarens alla bravader. Nån björn är jag inte tyvärr så man får stå ut med det här.

Nyvaken läste jag Aftonbladet på nätet, vad är det som muntrar upp mig då tror ni? Jo precis att det ska komma mest snö i Götaland, tjoho vart bor jag? Just det, i G Ö T A L A N D! Ät bajs säger jag bara. Jag hörde ambulansen för en stund sen och vad kunde det ha varit? Just det, en bilolycka tack vare snön! Tur att man inte bor i lapphelvetet eller rättare sagt i Vajmat utanför Jokkmokk där temperaturen inatt mätte 31 minus, shit jag skulle ha frusit ihjäl. Nu har vi bara några enstaka minusgrader och det är väl det enda jag gläds åt just idag.

Tomten, jag har en önskan, nej inte en önskan utan mest ett krav faktiskt. När du har lämnat alla paket till alla i hela världen, kan du inte ta med dig snöhelvetet och sätta det på Mars eller nåt? Det vore kanon faktiskt. Tack på förhand.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback