Så var det fredag

Helvete vad veckorna går fort, kan dom inte skriva fredag på alla dagar i almanackan för det känns ju ändå som det är det jämt.

Jag har tvättat idag, IGEN? frågade min pappas fru när hon ringde för en stund sen, som sagt, veckorna går fort, jag tvättar en gång i veckan.

Jag och Ewa har också varit på stan, eller ja, jag lämnade in aktivitetsstödspappret och försäkrade mig om att jag skulle få den lilla summan dagen före julafton, det tackar vi för.
Utanför systemet brukar det ibland sitta en utländsk man och spelar dragspel , idag hade han klätt upp sig.

Där satt han och spelade julsånger för glatta livet, inte bara spelade, han sjöng på knacklig svenska, storartat! Jag puttade undan honom, satte mig och spelade på triangel. Kan säga att den där tragspelsväskan inte fylldes då heller. Det får bli mungiga nästa gång!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback