Sovrummet är på G

Jag gick upp kl 6.45 för att jag trodde att vaktmästaren skulle komma kring 7.30 men nej då han kom efter frukost, rättare sagt 9.15. Med sig hade han inte bara en liten stege utan också en verktygsväska med diverse förberedning, ja vi får ju inte glömma att han även hade med sig en spritdoft som hette duga. Japp han är alkis och med två stängda dörrar till sovrummet där han fick andas fritt vet jag inte om det var från helgen eller till frukost för helvete vad det stank när jag öppnade dörren, blandat med rök då balkongen ligger i anslutning till sovrummet. Efter en halvtimmes spacklande gick han ut där och det blandat med spritångor får jag flashbacks från förr då jag och dotterns pappa hade vart ute och han rökte i sitt sovrum (vi hade inte flyttat ihop då).

Efter en timme hade han spacklat färdigt och skulle gå. Han skulle kanske komma tillbaka nu i eftermiddag eller komma imorrn. Det blev det sistnämnda. Hoppas innerligt att han blir klar med resten imorgon för jag vill inte ha honom här.

Så här ser det ut än så länge




Kommentarer
Postat av: Anette

Jag sätter precis upp den tapet som du -

eller rättare sagt den fräscha vaktmästaren-

har spacklat över. Nja, det är väl inte just

precis den som du har skickat över, det lät

visst så,...Eftersom jag bara är en ynka

beundrare så kan jag skriva haha (varför

får man nu inte skriva det om man har en blogg??).

Så detta var ett mycket intressant inlägg av

mig så här på morgonkvisten när jag gör som

en tidning som man läst tusen gånger - går

igenom allt som skrivits här för att se om

jag möjligen missat ett endaste ord. Men så

icke. Men allt bra kan läsas om !

2010-12-17 @ 09:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback