Straff som straff eller?

Jag är nyfiken av naturen och när jag läste att Linus Omark som är NHL-debutant bad om ursäkt för straffen (som han dessutom satte) så var jag bara tvungen att kolla på klippet och varför många var så upprörda över det.

Jag ser Omark snurra till samtidigt som han tar pucken, åker fram lite och sätter pucken mellan benen på målvakten Dan Ellis som dessutom är upprörd. Vad är det att vara upprörd över undrar jag? Den är ju giltig så varför vara en sån jävla dålig förlorare och bli upprörd över att Omark lyckades förvirra Ellis litegrann. Ska man köra en vanlig jävla straff bara för att målvakten tycker att den Omark körde var respektlös och osportslig? Det måste vara det löjligaste jag har läst på länge. Det är match, man vill vinna, man vill sätta en straff där 17000 personer står och glor på vad jag gör, ska man skjuta utanför bara för att hjälpa motståndarlaget då eller? Straff som straff, den var giltig och lite rolig.

Get over it liksom!

Kolla på klippet själva på länken och kommentera gärna om NI tycker att den är respektlös, så länge en straff är giltig så finns det inget som heter respektlöst!

Jag tycker inte Omark ska behöva be om ursäkt för straffen, var stolt istället för sjutton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback