Ve och fasa

Jag hittade mitt överkast i källaren när jag tog upp julgrejerna och jag har inte haft det på si sådär hundra år efter att min första katt hårade så jävligt. Jag tvättade det igår och la på det imorse. Nu ser det ut som en hel katt har tappat all sin päls på hela överkastet. Det är svart och av tyg. Imorgon ska jag bada båda katterna och få bort massa lös päls och råkade säga det till både Iza och Nogger när dom låg i godan ro på sängen.

Jag: -Imorgon blir det julbad för er båda, jag har tröttnat på att ni hårar ner överallt.

Nogger: -Du ska göra vad sa du? Julbad vad är det? Vad är det för nåt jävla mänskligt påhitt nu då?

Jag: -Nja det är mer ett bad och eftersom det snart är jul så kallar jag det för julbad.

Både Iza och Nogger reste sig upp med ögonen som tefat, tittade på mig, på varandra och på mig igen och skrek i kör:

Båda: -DU SKA SÅ FAN HELLER! Nogger fortsätter:

-Doppar du ner mig i badet så ska jag skrika i högan sky att du försöker dränka mig, jag kommer tappa massa päls och kommer frysa muttan av mig, det kommer hänga istappar från den och sen kommer jag få blåskatarr!

Jag: -Men herregud så du tar i Nogger, alla katter badar så här års (här ljuger vi lite då), ni kommer glänsa som aldrig förr.

Iza på bred västgötska: -Te vicka nötta? (Till vilken nytta), vi får ju ändå ente träffa någe katt!
Nogger fortsätter: -Näe precis, det kommer vi ju inte göra , det är ju bara du och högst 5 stycken mänskliga varelser som kommer se oss.

Jag: -Men nu var det inte det som var syftet, det är att få bort massa lös päls som jag gör det, ni hårar ner överallt.

Båda i kör: -Ja men för helvete, skaffa dig en nakenkatt då.

Jag: -Ja det vore en bra idé hörrni, det kanske jag gör.

Båda tittar på varann igen och slänger sig om benen på mig och bölar:

-Okej du får bada oss i morgon då, dom där nakenkatterna är sketfula.

Jag kan inte annat än att hålla med, vem vill ha en sån liksom. Jag får som jag vill.










Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor]

Åh svart som drar åt sig allt.

Julbad för dem är en god ide.

Hahah vilken härlig konversation :P



Jo, jag träffade Ewa ett antal gånger, hon sa det va?

Kram

2010-12-19 @ 02:06:07
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Anette

Har kanske skrivit det förut, men tänk vilken

bra barn/vuxenbok det skulle bli med bra

teckningar till de här texterna om Iza och

Nogger ! Så på hojen, skit i om du är påklädd

eller inte, siktet mot närmaste bokförlag ! ! !



2010-12-21 @ 10:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback