Begravning

Idag är det dagen då min fd arbetskamrat och samåkare ska begravas. Tyvärr kan jag inte närvara då jag måste infinna mig på arbetsförmedlingen vid ungefär samma tid. En kvinna från Göteborg kommer upp och ska utreda lite mer om mina hörselprov. Men såklart kommer mina tankar finnas hos mina andra fd arbetskamrater och förstås även hos Lena som får komma "hem". Tänk om solen kunde komma fram lagom då hon bara hatade snö och kyla. Det här vädret var det värsta hon visste, ingen hatade snö och kyla som hon gjorde, fanns ingen charm alls i det hela för henne.

Till Lena: Idag är det både en sorgens och glädjens dag. En sorg över att du har lämnat nära och kära men glädje över att du slipper kämpa mer, du slipper ifrån allt som tyngde dig, du slipper alla krämpor, du får återförenas med dina syskon, föräldrar och andra som stod dig nära. Vi andra kommer en och en så småningom, tills dess får du hålla ställningarna och spela John Fogerty för alla som vill höra och skita i om det finns dom som INTE vill höra. Så var det på Elux så varför inte också däruppe? Jag tror nog att din dotter har valt ut en John Fogertylåt till din begravning men jag vill också bidra med en låt som vi lyssnade på i bilen till och från jobbet då det självklart var hans låtar som ljöd från högtalarna. Du vet han, "mannen med dom snygga benen", som du åkte och lyssnade på några gånger när han kom till Sverige så du har minsann sett honom i verkligheten. Vila i frid nu Lena. Jag säger inte farväl..jag säger VI SES!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hillevi

R.I.P

2010-02-12 @ 16:27:35
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag gråter en skvätt. Väldigt fint skrivit av dig.

2010-02-12 @ 21:11:01
Postat av: Sune...the girl

Sv till Carro: Det gjorde jag med när jag skrev det ska du veta. Kram

2010-02-12 @ 21:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback