Glad att inte bo i en storstad

Jag är så glad över att jag bor i en småstad där man kan ta sig fram nästan överallt, bussarna går alltid här, ja på väldigt begränsade tider då men man kommer oftast från punkt A till B på något sätt.

I Stockholm, Göteborg och andra städer där tåg stannar är det ren kaos, folk kommer varken fram eller bak och uppmanas att stanna hemma  från sina jobb. Hur många lärare kan stanna hemma? Hur går det för butiksägare inne i städerna, dom kan inte ens ta sig dit för att sätta upp en lapp om att det idag är stängt pga snökaos. Det måste vara ett helvete att bo i storstäderna såna här tider då snökaos råder. Så därför är jag i dessa tider glad över att bo i en småstad, annars suger den här stan getpung men jag suger lite till för att kommunikationerna är bra iallafall.

Idag skiner solen och igår droppade det från taket, ett litet hopp finns att snön försvinner innan midsommarstången ska upp.


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ja, det verkar ju vara totalstopp överallt i städerna. Här gick inte bussarna imorse.

Sv. Har ingen aning men tycker att det är os, dygnet runt på alla kanaler...

2010-02-22 @ 12:48:08
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Gealach

Det tog mig över två timmar att komma hem idag, höll på att bli galen. Imorgon får jag ge mig ut extra tidigt för att komma till jobbet i tid. Helt hysteriskt!

2010-02-22 @ 18:50:01
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: airaM

Ja, jösses. I dag fick jag ta taxi till sjukhuset när jag skulle dit, trots att jag gick en halvtimme tidigare till busshållplatsen än vad jag skulle gjort annars. Helt otroligt..

2010-02-23 @ 00:10:57
URL: http://somenoppenblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback