Lärarna tar inte mobbing på allvar

"Glåpord, slag och sparkar. Ensamhet. Många lärare tar inte mobbning på allvar och har ingen koll på elevernas vardag. Det visar en ny granskning från Skolinspektionen.

”Det är inte alltid man vågar berätta att det inte är på skoj. Lärarna verkar inte vilja att det ska vara på allvar.”, säger en elev i Skolinspektionens granskning.

”När pojkarna knuffar eller retar och slår oss säger lärarna att de bara är kära i oss. Det får ni stå ut med.”, säger en annan."

Mer kan du läsa HÄR

 

Så sa även lärarna när jag gick i skolan för på den tiden var det ju så att det oftast var på skoj men jag måste säga att ungarna har blivit elakare med tiden. Dom som är lärare idag hörde säkert samma sak när dom gick i skolan och tror att det är likadant idag. Det är dags att öppna ögonen och inse att tider förändras och även barnen. Ta barnen på allvar om dom kommer fram och berättar vad den och den gjorde. Följ upp vad det handlar om, var lyhörd, lyssna!

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

det där kommer nog aldrig att försvinna, tyvärr =(

2010-02-02 @ 13:51:36
URL: http://johannasstil.webblogg.se/
Postat av: Emmelist

ja det var jag som gömde den under soffan ;) såg du inte mig när jag smög omkring där på natten?

2010-02-02 @ 16:21:46
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Blir så ledsen. När ska folka fatta att barn är människor, bara små!!

2010-02-02 @ 18:52:09
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback