Mamma Mia

Då har hon åkt hem då. Har haft underbara timmar med denna kvinna som alltid. Hon får mig att må så jävla bra. Det har nog ingen annan kvinna fått mig till förut. Vi har känt varann i snart 4 år men vi har bara bråkat en enda gång så att vi har brutit kontakten men vi har sällan så olika åsikter att vi bara vill spy galla över den andra och jag kan vara mig själv i henne sällskap, jag får vara som jag vill, göra som jag vill (oftast) och säga vad jag vill utan att bli kallad både det ena och det andra.

Nu en förklaring till rubriken. Nu är det så här att jag är 5 år äldre än henne men ändå är hon nog något vuxnare än vad jag är.

Mia
: Sune, vattnar du den där blomman eller? (pekar på den enda blomman jag har, en orkidé jag fick av faster när jag fyllde 40)
Jag: Eh ja, vadå då? Du ser väl hur fin den är? Nya knoppar har den och allt (låter en aning stolt över att jag fått en blomma till att överleva mer än 5 månader)
Mia: Du vet att man ska ta gammalt vatten till blommor va?
Jag: Självklart vet jag det, varför tror du vattenkannan med vatten står framme på diskbänken för?
Mia: Jaha men det är bra (är tyst i några sekunder). Ska den stå i solljus?
Jag: Men jaaaa det ska den, det sa faster när jag fick den.
Mia: Okej jag ville bara kolla.


När hon fyller år i november ska jag köpa en orkidé till henne och tjöta hål i huvudet på henne hur det ska skötas så får vi se om hon kom ihåg det.

Något som är trist med henne är att hon vägrar vara med på bild och jag vill inte bli osams med henne och lägga ut ett i smyg. Henne vill jag aldrig förlora för allt smör i Småland!

Vad har ni haft för er hittills då?


Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Men orkideer ska väl ha lite vatten ? Det är väl därför som min överlever hos mig gissar jag.

2010-02-15 @ 12:24:47
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback