Min älskade dotter

Undrar hur mitt liv hade blivit om jag istället gjorde den där aborten som var inplanerad men som jag ringde och avbokade samma dag jag skulle göra den. I 3 månader gick jag och var gravid utan att jag visste om det, hade inga tecken på att jag var gravid överhuvudtaget. Jag var 17 år och hade inte en tanke på att jag kunde bli gravid. Jag åt ju tabletter för min mage redan då och till mig sa sköterskan på ungdomsmottagningen att åt jag P-piller så korsade det mina tabletter så det var ingen idé, kondomer fanns inte i min värld eller heller inte killarna jag hade sex med, ja på den tiden var jag nån som kanske gjorde revolt eller nåt men jag är glad som fan att jag ändrade mig angående att behålla barnet. Min dotter är det bästa jag någonsin åstadkommit, hon har blivit en klok och vacker kvinna och i juni är hon klar undersköterska och jag är så stolt över henne. Hon är ingen som latar sig, hon har myror i brallorna och jobbar hellre än att festa, att stå på egna ben är viktigt för henne och det är ju bra. Snart är hon 22 år och varit med om några smällar i sitt liv men hon reser sig på 4. Emelie, jag älskar dig så mycket och tack för att det just blev DU som blev min dotter. Du är unik, du är det bästa jag vet!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Åhh! blinkar hårt

2010-02-16 @ 17:54:56
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

Jag förstår att du är stolt över henne.

I dagens läge så låter det som att färre och färre ungdommar orkar kämpa för att skaffa jobb och ett bra liv.

Önskar henne (och dig) allt gott.

2010-02-17 @ 00:26:36
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Bajsmalins Oseriösa

Det ryser i mig. Vilka fina ord, vilka underbara tankar. Du är en underbar mamma!

2010-02-17 @ 15:37:36
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback