8 av 10 pensionärer får dra åt svångremmen

Det är pensionärerna som har byggt upp vårt samhälle, det är pensionärerna som har jobbat och slitit i hela sitt liv och när dom går i pension så är det väl meningen att dom ska få njuta resten av sina liv? Nej då, sparka på dom bara, ge dom mycket mindre att leva på. Är förjävligt. Visst det är ekonomikris i Sverige men det finns kanske några andra lösningar? Varför ge till dom som har det sämre ställt jämt? Dags att göra något åt det där. Jag är medveten om att det kanske inte finns några pengar alls när jag själv blir pensionär och det skrämmer mig lite. Om nu inte jorden går under 2012 vill säga.

Mer kan du läsa HÄR


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är lite som att välja mellen pest eller kolera...

Förlåt hade missat din dagens blogg. Men nu har jag sett till att kanske nån ser den även om tiden är lite knapp =)

psykfall tänker ialla fall snällt

:D

2010-01-09 @ 17:48:23
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Linda

Jag har redan vunnit både dagens, veckans, månadesn o årets blogg inne hos dig. Här känner jag mig som en vinnare.

Så jag kände att jag kunde lämna plats åt någon annan =)

psykfall känner sig ödmjuk

2010-01-09 @ 17:50:32
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback