80-talets videos rena rama skrattsalvan

Har man trist nån dag så går man in på Youtube och tar fram musik man lyssnade på när man var yngre. Sånt man diggade till på förfester eller fester överhuvudtaget. Idag har jag skrattat mig fördärvad åt en video som jag inte kan minnas att jag sett förut, den hade jag sannerligen kommit ihåg och givit mig traumatiska minnen det kan jag lova er. Scotch var en Italiens discogrupp när jag var si så där 16-17 år. Dom har nog haft en enda hit och det var Disco band, originellt namn eller hur? Dom försvann nog rätt snabbt, fattar inte varför (varning för ironi). Detta band skulle komma till grannstaden. En stad som nog är mindre än min (var väl enda staden som inte hade fattat att det var 80-talets stora skämt). Jag och några kompisar skulle åka dit såklart, förfest hemma hos mig. Förfest som innebar att alla hade fått tag på varsin flaska pissigt vin som vi hade fått någon/några att köpa ut. En del hade snott sprit ur pappas barskåp dock inte jag för pappa hade inget sånt. Jag blev mer än väl dragen. Vi skulle åka buss dit, det var jättekul tills chauffören tyckte att jag skulle sitta längst fram hos honom så han hade koll på mig. Fuck you liksom, jag gick bakåt till mina kompisar, chauffören stannade bussen, hämtade fram mig. Jag satt där och lullade för mig själv i 2 minuter och gick sen bakåt igen. Med en tvärnit hämtade den nu allt argare chauffören mig, satte mig längst fram, spände ögonen i mig och fortsatte att köra. Vid det här laget var jag knappt talför, knappt gångbar eller knappt vid liv. På något sätt så kom jag iallafall bakåt. Då hade chauffören tröttnat. Han ringde snuten i samma stad som vi skulle till. Dom kom och hämtade mig. Jag fick aldrig se Scotch, jag fick tillbringa timmarna i fyllecell tills vi skulle åka hem igen. Dom försökte att få tag på min pappa men tack och lov var han inte hemma (det visste jag ju för han var oftast hos hans nuvarande fru). Jag knackade så hårt på den där dörren (jag har än idag ärr på knogarna)skrek att jag var nykter och kunde åka till Folkets park nu. Dom tog ut mig, släppte mig och jag föll handlöst i golvet, in i fyllecellen igen och fick sen åka hem med bussen. Ja det var min upplevelse av det förbannade Italienska discobandet. Men här har ni videon. Jag mindes iallafall förfesten väl, det är väl ett plus?



 

Ni vill väl vara med i min Dagens Bloggtävling?

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

haha nej det har jag inte fatt hora :P men tack tror jag haha

2010-01-13 @ 13:51:22
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: simone

åh, 80-tal, älskar det :D

2010-01-13 @ 14:24:34
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Joakim

Tjabba! Allt bra i dag?

2010-01-13 @ 15:31:16
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

JÖSSES, nu märkte jag ordentligt HUR gammal jag är, har ALDRIG sett eller hört detta ...

Tack o lov att du blev satt i fyllecellen, vill inte ens tänka på allt som hade kunnat hända dig annars ...

Natti, natti, Doris

2010-01-13 @ 23:52:37
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback