Dagarna går fort men inte fram till löning

Jag unnar mig aldrig något, jag äter det billigaste och ändå har jag inte råd att betala mina räkningar. Nu upptäckte jag att jag kunde ha haft en hundring över när hyran var betald men istället så har bankgirot, internetbanken och nåt annat skit vart där och norpat så nu fattas det 11 kronor till att kunna betala den där jävla hyran. Det är också den enda räkningen jag hade kunnat betala denna månad, sånt suger verkligen getpung måste jag säga. Vilken tur att jag har slutat att röka annars hade jag fått svår ångest och abstinens för att jag inte hade haft råd att köpa cigg. Livet suger verkligen ordentligt nu och jag är stressad inombords. Usch jag ska nog ta och gräva ner mig djupt om jag barar kunde få nån till att hjälpa till att gräva gropen, det är ju tjäle i backen liksom. Jag har ställt mig i kö på en mindre lägenhet men det är inte så lätt att få det heller har jag märkt. Vill ha ett jobb, oj oj när den första lönen kommer och jag kanske har 3000 mer i månaden än nu, det skulle vara himmelskt. Tänk att bara kunna gå och shoppa nåt till mig själv. Som det är nu går jag aldrig på stan för jag vet att jag inte har råd att köpa nåt. Det suger det också. Jag har sagt det förut men säger det igen, var glada att ni har ett jobb. Jag har haft ett enda fast jobb i mitt liv, jobbade där i 4.5 år men det tog slut 30 november 2008. Jag har inte ens råd att köpa mig en tialott för vinner jag inget så har jag förlorat antingen 1 liter mjölk eller nåt annat som skulle vara värdefullt.
Och till er ungdomar som läser detta: Akta era ryggar! Lek inte macho och tror att era ryggar inte tar stryk av att lyfta grejer som egentligen är för tunga för er men att ni vill visa er på den styva linan. Det lönar sig i längden att be om hjälp, lyfta rätt och att det tar lite längre tid annars blir ni som jag, får inte lyfta mer än 5 kg idag just för att jag gjort allt det där och trott att min rygg varit stark. Var rädda om er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback