Fegt av facket

Facken tar inte GM:s besked på allvar. Anställda på Saab har inte hört ett knyst om nedläggning i dag.

– Det här är smaklöst. GM:s tajming är urusel och de bär sig riktigt illa åt, säger Anette Hellgren, Unionens klubbordförande på Saab, till TT.

Väldigt dålig stil det där. Slå upp ögonen och inse fakta för sjutton!

 

Läs mer HÄR

 

När jag blev uppsagd från Electrolux i maj 2008 så blev det ett stort möte där både facket och chefen pratade till samtliga samtidigt. Men däremot gick det ut i radion före innan vi själva fick veta det, vet inte varför. 2 gånger har jag blivit uppsagd, första gången skulle jag få gå men då vände det och dom flesta fick vara kvar utan att få stämpla emellan. Nu går det bara utför för Electrolux i min stad. 3 varsel till har gjorts efter att jag fick gå 1 december 2008. Jag föreslår att dom stänger Elux och gör det till IKEA istället.

 

 

Vinnaren i Dagens bloggtävling

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelist

HÄRLIGT :D min kusin du röstade på ;) visst är hon en heting :D

2010-01-12 @ 10:29:26
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej, det är hemskt. Såg tidigare idag ett reportage om saabanställda som varken vet ut eller in. Hoppas att du har en fin dag så här längt!

2010-01-12 @ 10:44:30
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback