Guldbaggen

Ja då var det slut för i år då men det var länge sen som det var så många bra filmer med som tampades om ett pris. Jag hade 2 rätt av 3 som jag trodde skulle få pris. Män som hatar kvinnor och Noomi Rapace. Lite fattigt tacktal av henne bara. "Tack tack tack", det var allt men fin var hon ikväll iallafall. Lite synd bara att Joel Kinnaman i Falkfilmerna inte fick för bästa manliga biroll men men han kommer säkert få den nästa år då "Snabba cash" säkerligen kommer vara nominerad.

Av dom här filmerna som var nominerade har jag sett "Män som hatar kvinnor", "Flickan som lekte med elden", och "I taket lyser stjärnorna". Det var också stort att Stellan Skarsgård var där och delade ut sista priset "Bästa film".
Johan Glans var riktigt rolig många gånger och lättar upp hela galan, det kan bli lite stelt annars. Dock tycker jag nog att han kan lära sig att sjunga på "rikssvenska" så man förstår poängen i det han sjunger.

Nåja, hoppas att år 2010 kommer bli ett lika filmrikt år för Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback