Ibland blir det inte som planerat

Jag skulle till affären var det sagt i mitt planerande. Jag tog på mig tunna mysbyxor, en luvtröja, jacka över det, vantar och mina jympaskor och gick iväg. Solen var så där underbart fin bland alla trädkronor och shit. Jag tog därför en annan väg för att också få vara ute i det fina vädret, det var bara -13 grader ute men nu när min dator återigen hittat min mobil ville jag ju ta lite kort. Har man blivit mogen när man går flera hundra meter bara för att få dom rätta korten från dom rätta ställena på landskap och fina vinterkort? Jag har ju bara min mobil med 3.2 mp men bättre än ingenting alls. Jag gick ner till Folkets park här istan där Vänern breder ut sig. Inte en människa syntes till, bara jag och knarrandet i snön där jag gick. Mina ben kände jag knappt och mina fötter gjorde ont men jag fortsatte. Ställde mig så långt ut jag bara kunde för att kunna ta kort över Vänern som nu både är is och snötäckt. På vägen hem hittade jag spår av harbajs. Nu var jag rätt nöjd med fotona så jag gick tillbaka för att handla äntligen och kan ni tänka er, efter 8 dagars uppehåll från rökandet så var jag inte ens anfådd, underbart eller hur?! Jag ska ha denna dag i åtanke varje gång jag tänker på en cigarett, det var länge sen som jag kände en sån befrielse av att gå.
Här är lite kort iallafall. Det var finare i verkligheten men det får duga innan jag får råd att köpa en digitalkamera.

Domkyrkan tornar upp sig bakom trädkronorna

 

Här syns den lite mer

 

Och lite mer fast omringad bland snötäckta träd

 

En del av ett is och snötäckt Vänern

 

Snötäckta vasstrån

 

Två harbajspluttshitar

 

 


Kommentarer
Postat av: Gealach

Vackra bilder!

2010-01-09 @ 19:56:53
URL: http://gealach.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Jäklar vad vackert!

2010-01-10 @ 10:08:57
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback