Istiden

Man kan tro att vi fått en ny istid. Det har tydligen inte varit så här kallt på 7 år. Är inte det positivt? Att det fortfarande kan bli kallt när det ska?

"Den bistra kylan lamslår Sverige med temperaturer långt under det normala. Nu väntas kylan sjunka ännu mer med temperaturer ner mot 40 minusgrader på vissa håll.

Orsaken är isande kalluft från norra Ryssland som rör sig nedåt i kombination med klart väder, svag vind och mycket snö. Allra kallast blir det i Dalafjällen, Jämtlandsfjällen, Härjedalen, Gävleborg, Västernorrland och ner mot Stockholmstrakten, enligt SMHI:s prognos."

Mer kan du läsa HÄR

Hur länge sen är det inte som barnen kunde vara ute och ha vinteraktiviteter på jullovet?

Där jag bor har vi "bara" -12, det är lagom tycker jag fast jag minns ett år då det var -33 här.

Det är bara att vara glad att vintern stannar tycker jag. Bättre med snö och kyla än slasket som brukar bli.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Jag är frusen av mig men just nu så trivs jag. är det vinter så ska det vara vinter. Hellre snö och kallt än regn och slask!!!

Bloggsvar: Min gamla 3310 ligger här som i reserv så när hans verkligen ger upp så finns det en till...

2010-01-06 @ 13:09:52
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Brr. Men som sagt kul för barnen.

Det är ett "falskt vildsvin", ska ligga i marinad i 7 dagar. Ser faktiskt rätt äckligt ut...

2010-01-06 @ 13:24:34
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

host harkrel

Kan det ha något att göra med att han var på krogen igår..?

2010-01-06 @ 13:57:34
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback