Lika skönt som alltid

Nu är jag helt utmattad, ett leende på läpparna och en snus under åtminstone en av dom. Lika skönt varje gång. Nyduschad och luktar himmelskt. Jag har städat, SOM jag har städat, har fått ta några pausar så inte min rygg skulle gå av eller åtminstone säga stopp för resten av mitt liv. Jag har legat på alla fyra, tagit ut spisen och skrubbat bakom på golvet, på spisen och nästan under. Jag har krupit runt här och katterna var jätteglada för att dom trodde dom hade fått en ny fyrbent polare. Jag har strukit och satt upp ett par nya gardiner som jag fick av min kära dotter i julklapp. Rosa/lila/vita är dom. Jag avskyr allt som har med rosa att göra egentligen, jag är mer lagt åt det röda hållet, men gardinerna är snygga, dom matchar min faktiskt LEVANDE orkidé som jag fick av min faster när jag fyllde 40, det ni! Att dom bara ska ha ett glas vatten varannan vecka hör inte hit, dom är svårdödade (heter det så?).
Min dator hittar fortfararande inte min mobil som maskinvara (jävla tönt) så därför är det glest mellan bilderna. Enda jag har är min webcam och den räcker inte långt.
Men gud vad skönt det är när det är gjort, man känner sig som en helt annan människa när det är nystädat. Som grädde på moset har jag bäddat rent i sängarna, det tog lite tid för jag hade två illrar i sängen som älskar att krypa in överallt så var dom inte i örngottet så var dom i påslakanet. Nu fattas det bara en människa med mutta brevid mig i sängen också så är det tiptop sen.

Vad har ni gjort idag?

Följ Hopplöst psykfalls blogg och läs vägen till en regnbågsbebis


Kommentarer
Postat av: Doris/doje

WOW, så dutti du har varit !! Jag har en MYCKET bra ursäkt för att inte dammsuga och det är att Prinsen blir såå skitskraj att han gömmer sig i flera timmar !! Och om man inte har dammsugat kan man inte tvätta golv = minus städning he, he

2010-01-11 @ 03:14:13
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback