Lillgrisen fyller 18 i morgon

Den 25 januari 1992 ringde min syster mig på jobbet och informerade mig om att det hade kommit en liten kille i familjen. Han vägde 4600 nånting och var 54 cm lång, hon sprack typ hela vägen upp till skitan. Det blev en Marcus. Marcus är inte så liten längre, faktiskt hela 180 cm lång och väger nånting. Imorgon fyller han då 18 år. Idag var vi dit på kalas. Syrran hade lagat köttgryta med ugnsbakade klyftpotatis och till kaffet blev det cheesecake med pepparkaksbotten. Så gott, min syster kan hon! Marcus var sjuk och dom 2 sista timmarna låg han mest i soffan och såg döende ut (han är ju kille). Hans mandlar såg ut som två pingpongbollar och det är meningen att han ska operera sig imorgon men eftersom han skulle sövas så är det otänkbart med dom där mandlarna.

Min dotter skulle låna pappas frus bil och den har inte använts på 3 veckor, det är en liten Ford Fiesta och ja, alla vet ju att små bilar immar igen rätt fort, vi skrapade utvändigt och på insidan, det är -15 grader och vi höll på att frysa ihjäl. Hon skulle tanka och det är cirka 1 km till bensinmacken, efter 200 meter började bilen att få soppatorsk och vi svor ikapp och hoppades på att vi skulle hinna fram. Det var bra när att vi blev ståendes men vi hann!

Det var min händelserika dag, vad har ni gjort?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback