Magnus Ugglas rekordvinst

I somras klagade Magnus Uggla på att han bara får en spottstyver från Spotify och jämförde det med vad en halvdan gatumusikant får in under en dag.

"Enligt tidningen Dagens Industri har omsättningen för Ugglas bolag Guldoch AB, Uggly productions AB och Uggla Music AB ökat med 95 procent till 8,6 miljoner kronor jämfört med året innan. Men även om det skulle gå knapert under något år så har Uggla en rejäl skattkista att gräva ur. Totalt finns nämligen tillgångar på 16 miljoner kronor i företagen. Dessutom uppges hans låtkatalog vara värd 6 miljoner kronor."

Jag tycker att Spotify är bättre än inget alls, musikerna blir ju inte lottlösa direkt och är inte fattiga. Har aldrig läst om någon musiker som fått söka sig ett annat jobb för att få mat på bordet.

Mer kan du läsa HÄR

Bilden har jag tagit på samma sida

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelist

hehe ja inte fan ska han klaga inte. nog för att jag förstår att dom blir arg över att man laddar hem musiken. (vilket jag aaaaaaaaaaaaaldrig gör) heh, men spotify är ju bra för musikerna. så det är ju bättre iaf :)



dom har pengar så dom klarar sig.

2010-01-21 @ 11:56:43
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

vad roligt =)

2010-01-21 @ 13:40:44
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback