Man ringer och ofredar kvinnor

"När Johanna, 21, svarade i mobilen så frågade en person om hon ville svara på frågor i en sexvaneundersökning från RFSU.

– Han frågade privata saker, som hur ofta jag har sex, men lät väldigt professionell, säger hon.

Hon är inte den första som blev lurad.

Nu varnar både Johanna och RFSU för mannen.

Mannen som ringde på Johannas mobil lät både professionell och trevlig.

Hon litade på mannen och ville hjälpa RFSU med undersökningen så hon svarade "ja" till att svara på hans frågor.

Från början var frågorna av allmän karaktär:

– Han undrade vad jag tyckte om sexualundervisningen i skolan och sådant, berättar Johanna."

Läs mer HÄR

 

Skulle någon ringa och fråga mig sånt här så skulle jag nog bara skratta och själv lägga på luren men hade nog inte trott att det var båg förstås. Det ringer så mycket annat löst folk till mig ibland så jag skulle inte bli förvånad.

RFSU varnar på sin sida HÄR

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag är så dum så jag skulle nog svara på bra många frågor innan jag fattade misstankar. s

För en vecka sedan var det en gubbe som började prata med mig på busshållplatsen. Han såg ut som en vanlig, trevlig äldre man och började prata lite om vädret. Sedan kom han in på att han längtar till våren. För då "Kan man sitta ute och läsa snusktidningar och höra det drippetidroppa, höhö".

Jag började flacka med blicken. Dags att fly? Vad gör jag nu?

Han började prata om kylan och vikten av att klä sig rätt och sedan frågade han lite försynt "Hur står det till med..flåååås..underkläderna?". DÅ äntligen fräste jag ifrån och höjde rösten så alla hörde "INTE FAN PRATAR JAG OM MINA UNDERKLÄDER MED OKÄNDA MÄN! LÄGG AV!". Han blev lite generad, bad om ursäkt och gick. Usch, dumpucko. All porr finns ju på internet, och det går säkert enklare att hitta folk som VILL prata om underkläder och snusktidningar på nätet.

2010-01-27 @ 10:34:37
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback