Mera snö

Min dotter har varit utan dator sedan i september för hennes laddare varit trasig. Hennes pojkvän har en liten minipc som han köpte för inte så länge sen annars har hon varit hos mig och gjort sina skolarbete eller suttit i skolan men igår kom hon med datorn för att jag sa till henne att vi skulle till en dataaffär som säljer begagnade laddare för en ganska billig penning. Eftersom hon nu gör sin praktik på annan ort så lämnade hon kvar den och jag tog med den till stationen så vi kunde gå dit ihop. När jag kom ut var det ett snöfall som hette duga, jag som har svårt att gå för att mina fötter gör ont gick som Agda 92 på vägarna, dels för att inte halka och dels för att det var ojämt med en kasse med en bärbar dator i en rosa väska (nej jag valde inte färgen) plus hennes sovgrejer från inatt. Det brukar ta 5 minuter till stationen, idag tog det en kvart! Jag var helt slut när jag kom fram. Vi gick iallafall till affären, killen tog fram en hel låda med begagnade laddare, men inte en enda passade till hennes dator, den är 3 år gammal så vi trodde någon skulle passa iallafall, vi har 3 dataaffärer istan (kors i taket), vi gick till nästa och där fanns det en allroundladdare som var något dyrare, jag sa till honom att jag ville se att den passade. Som tur var säger jag för det gjorde den inte. Han tog fram en 3 år gammal laddare som passade, hon får ha den så länge den fungerar, hey en dator är inte fy bajs eller hur? Det är ju inget fel på datorn, hoppas vi. Hon har haft den inne 2 gånger på dessa 3 år (det du Nina!) så jag hoppas att den funkar när hon sätter igång den ikväll. Hon behöver göra skolarbeten så jag har puffat på henne några gånger att fixa kabel så hon slipper komma hit varje gång. Hon åkte till en kompis och jag gick hem, i samma snigelfart som dit. Jag längtar efter att jag kan få råd att skaffa mig ett motionsband/rullband/promenadband! Fan va härligt och kunna stå i vardagsrummet och gå på det där bandet medan dom ligger och jäser på Robinson.

Idag har det kommit en hel del snö på balkongen, eftersom jag aldrig går ut dit längre (inne på min 26e rökfria dag). Jag öppnade den iallafall och genast fick jag två huliganer därute. Både Nogger och Iza var som tokiga i den nykomna snön, jag gjorde snöbollar och kastade lite löst på dom. Nogger var genast med på noterna och började leka, Iza följde oss med stora ögon sedan hoppade hon upp på bordet och började äta snön, jaja jag höll henne hållas. Kanske måste inhandla en större sele till henne så jag kanske kan ta med båda ut. Tänk vilken lycka för dom om dom får komma ut och hoppa omkring i snön.


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ja, fy, kommer ju knappt ut. Fick hon laddaren?

Hade du inte något sådant? En träningsgrej som man gick på? Harry tvärvägrar snön. Mespropp...

2010-01-27 @ 19:33:10
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

I luven? Berätta!?? Klart du är. Du är ju bäst ju... ;-)

2010-01-27 @ 19:44:01
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Ja,just det så var det. Ja, de är effektiva. skulle vilja ha en roddmaskin..

2010-01-27 @ 19:47:46
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: BajsMalin´s Oseriösa

Ojdå! Värsta headern!



sv: Näe, Andra gången han pratar i sömnen :P

Grattis, du slipper nu undan illaluktande fartränder :)

2010-01-27 @ 21:06:21
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback