Nogger är inte en katt, hon är en igel

Inatt lät jag sovrumsdörren vara öppen för att det blir så kallt i sovrummet så jag måste sova med mysbyxor, strumpor och långärmad t-shirt annars. Nogger låg hos mig, eller ja, hon vet inte riktigt hur hon ska ligga, om hon ska ligga, myror i hela kroppen vad det verkar. Ligger hon och jag kliar henne bakom öronen så kan man slå vad om att hon inom nån sekund reser sig upp. Tittar man på henne när hon ligger så kommer hon och trycker nosen i örat på dig eller också vänder röven till i tron att jag ska lickilicka därbak, jag vänder henne om såklart för jag känner inte riktigt för att ha ett fishål som utsikt. Inatt iallafall så låg hon bakom mig, framför mig, på mig, ja hon följde med hur jag än la mig och börjar antingen gnaga lite lätt på fingrar eller armbåge (!?). Varför kan hon inte ligga still? Och hon är likadan som min gamla katt, kör in hela nosen i truten på mig för att kolla om jag lever eller inte när jag sover. Det får nog bli stängd dörr inatt för att vi båda ska få lugn och ro.

God morgon på er!


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Känner igen det där, fast Harry tuggar inte på mig, men "snuttar" och ligger som ett frimärke på mig. Min förra katt låg under täcket, gärna i min armhåla...

2010-01-06 @ 13:22:03
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback