Ny favoritlåt

När jag var yngre så ordnade dom minidisko för oss som gick i mellanstadiet. Det kostade 5 kr att gå in och tiden var 17-20 för sen kom dom "stora" barnen och pappa kom och hämtade oss för dom stora barnen gick så konstigt (fulla). Jag minns än idag vad jag hade på mig nästan varje gång. En mörkblå collagetröja med tjockt tryck "Non smoking generation" stod det på. Mörkblå jeans som smetade åt (stuprör), en turkos diskoväska som glittrade över axeln och minichipspåsarna har precis kommit. Man dansade till Boney M, Donna Summer och Patric Hernandez.
Jag dansade så här: "Vänster fot mot höger fot, höger fot mot vänster, klappade en gång och snurrade runt och sen började det om. Man var så cool, så inne. Jag och min bästa kompis Magnus dansade oftast tryckare. En gång när vi gjorde det kom det fram en krulltott och vrålade "Ä NI TVÅ BÖGAR ÄLLÄ??" Jag vrålade tillbaka "NÄ DÄ Ä VI ENTE!".. ja.. jag såg ut som en kille redan på den tiden alltså. Jag hittade iallafall en låt av Boney M som jag faktiskt aldrig hört eller också minns jag den inte men den har gått på repeat hos mig nu en timme. Upp och dansa som jag beskrev att jag gjorde nu.. kom igen, för laget! Stuffa! Nu kör vi!

 

Kolla in vinnaren i dagens bloggtävling

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelist

haha... antar att du är lite rädd va? därför du inte vågat möta mig på sistone?

2010-01-14 @ 23:10:49
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

hahahaha okej då... BUSTED! det är jag som inte vill förlora ;)

2010-01-14 @ 23:22:18
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

haha nej men jag vill spela! det är kul! så vi får dra en match ngn kväll! :D

2010-01-14 @ 23:27:06
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

Aldrig hört denna låt, men Boney M är alltid lika bra :D!

Natti, natti, Doris

2010-01-15 @ 00:37:26
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback