Räkorna från hell

För första gången gav jag mina katter några räkor idag, jag fick en påse av mina föräldrar för någon dag sen (tack snälla). Jag skalade dom och gjorde iordning två små tallrikar till dom. Nogger pep redan efter att jag skalat en räka av si så där10 stycken. När jag var klar så ställde jag ner tallrikarna på varsina ställen. Iza tittade på en räka, dunkade den lite med tassen och avvaktade, antagligen för att kolla att den verkligen inte levde, Nogger tog en i munnen men tuggade inte, tittade på mig, hade räkan i munnen och gick lite längre bort, släppte ut den på golvet och tittade på den. Alltså, vad ser en räka ut som för katter egentligen? Det kan ju knappast vara nån jaktinstinkt på räkor eller? Iallafall så hade Iza svårt att få upp en räka från tallriken, tog den med tassen ner på golvet och försökte slicka upp den vilket gjorde att den bara kanade och hon efter, efter en stunds försök gav hon upp, tittade på räkan och sen på mig. Jag gick dit för att dela den i två delar så hon kunde äta ur min hand, då åt hon som när vi äter kola ungefär, som om räkan var seg som gummi, åt lite, spottade ut den, tog den igen och åt upp den. Nogger hade vid det här laget fått upp farten och medan Iza kämpade med sin första hade Nogger ätit upp alla sina och kom för att norpa av Iza. Jag föste undan henne för hon äter alltid upp Izas mat om inte Iza äter upp det med en gång så nu var jag med. Nogger försökte på alla sätt och vis komma åt den där tallriken. Jag föste iväg henne i hallen, hon fnös och sprang iväg, trodde jag ja, 10 sekunder senare ser jag ett halvt öra stå vid kanten av dörrkarmen in till köket och sen kom ett öga, förjävla synd att min kamera på mobilen är så dålig annars hade jag videofilmat för det såg roligt ut. Jag föste undan henne och hon kom tillbaka, likadant igen. Efter 3 stycken gav Iza upp helt, det var för jobbigt med dom där räkorna så när Iza gick iväg så kom Nogger och trodde hon skulle få äta upp resten, då tog jag tallriken och ställde undan den. Jag gjorde mat till mig själv och satte mig får att titta på Let´s dance, skulle hämta mer vatten då står Nogger och äter räkor som jag hade tänkt ha på rostade mackor vid ett senare tillfälle! Hon har inget hyfs den där katten. Hon lyssnar inte alls vad jag säger. Ärligt talat tror jag det är inavel på henne, ja ni kanske minns att jag berättat när vi var och hämtade henne i somras? Ja det skulle liksom inte förvåna mig nånting när man tänker på det stället.

Jaja dom gillade räkor iallafall och Iza har fått resten av sina räkor nu och jag satt brevid så jag såg att hon fick i sig alla så Nogger inte var där och åt.



Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Våra katter ser ut som om de skulle kunna mörda oss för att få räkor... De hugger efter våra fingrar.

2010-01-23 @ 19:02:55
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Awwieew

Hahah roligt sätt du svara på (= okejokej låter bra, ha en bra dag också!

2010-01-24 @ 12:05:44
URL: http://duhittahit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback