Träffa Majlo en kvart för 5000 kr

Polisen i Norge erbjuder makarna Monia och Daniel Johansson att få träffa deras hund Majlo en kvart om dom pungar ut med 5000 kr. Majlo är en amstaff som är olaglig i Norge men det hade makarna inte en aning om och när dom inte var hemma tog sig polisen in i deras bostad och tog Majlo. Lämnade en lapp om att Majlo skulle avlivas 2 veckor senare. Nu fick han visserligen leva.

Vad är den norska polismyndigheten i Norge för stolpskott? Inget hjärta i kroppen alls? Att träffa sin hund/matte/husse i en kvart efter att inte ha sett varandra på 10 månader är ju som att ge ett barn en stor godispåse men bara får titta i den.

Bor inte makarna i Sverige igen? Ge dom hunden tillbaka för sjutton!

Bilden har jag tagit på samma sida som artikeln



Mer kan du läsa HÄR



Följ Hoppfullt psykfalls blogg och läs vägen till en regnbågsbebis.




Kommentarer
Postat av: Dikk Bluball

Tycker du inte att min blogg alltid är dagens?

2010-01-09 @ 13:26:25
URL: http://dikkbluball.blogg.se/
Postat av: Linda

Detta är fan inte klokt. Jag sätter mig inte emot regler o sånt... Inte så ofta iaf. Men detta är inte rätt emot nån. Jag menar uppenbarligen så har polisen inte avlivat hunden än, alltså lever den. I norge. Där den inte får finnas enligt deras lagar. Men vadå är det ok för polisen att ha hunden då??? Vart ligger skillanden?

Finns det nåt jag hatar så är det när myndigheter talar emot sig själva. Låt för fan ägarna få hem sin älskade vovve.

2010-01-09 @ 13:57:22
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Gealach

Men vad fasen! Om de flyttat hem till Sverige igen är det väl som sagt bara att ge dem hunden? Det lär ju kosta pengar att ha den kvar i Norge...

2010-01-09 @ 19:53:51
URL: http://gealach.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag läste detta på aftonbladet idag, har läst om detta tidigare också.

Jag menar 2 domstolsbeslut, på att paret ska få hunden tillbaka, men ändå ger inte polisen efter??!



Om rasen nu är så förbjuden i Norge, varför tänker polisen behålla hunden? Det verkar ju som att dom själva är ute efter den...

Idioter säger jag bara!



Ha en bra dag :)

2010-01-09 @ 23:48:09
URL: http://daqueen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback