Vägen till en regnbågsbebis

Alla som bloggar har ju sina favoritbloggar som dom följer. Mammor och pappor följer gärna andra mamma och pappabloggar. Det ligger lite i ens intresse. Jag som är flata och är indelad i HBTQkategorin på Bloggportalen borde ju då enligt normen följa andra HBTQbloggar eller hur? Det gör jag inte. Bara en faktiskt och tjejen som har den har jag träffat på en fika för några år sen (ganska många år sen faktiskt). Hon är sambo med en tjej sen några år tillbaka. Linda som tjejen heter är mamma till "Shitpig", nej det är inte en minigris utan en söt liten flicka. Att kalla sin dotter för Shitpig kan tyckas lite bisarrt men läser man bloggen så förstår man att det är kärleksfullt och inget elakt menat. Linda och hennes sambo som hon kallar Kärleken i bloggen är precis i början på en lång process för att skaffa barn tillsammans. Man behöver då inte ha läst på högskolan eller universitet för att förstå att det inte går till på "normal" väg, no snopp här alltså. Det är Lindas sambo Kärleken som är tänkt att bli biologisk mamma till det tilltänkta knytet. Det är inte bara att stoppa in Kärleken lite spermier och tro att det ska ta sig, nej då, dom har varit på en IVF-klinik (provrörsbefruktning) och nu är det igång.



Varför jag skriver om dom här tjejerna är just för att det är första gången som jag "känner" paret och tycker själv att sånt här är intressant och jag kommer att följa tjejernas väg till en regnbågsbebis. Jag tycker att ni ska göra detsamma. Hon skriver inte BARA om det här utan hon har en enorm portion humor i hennes bloggande och det är sånt jag gillar. Gillar ni humorbloggar så är det här den rätta. Här är hennes blogg. Hoppfullt psykfall

Kan bara  säga...LYCKA TILL TJEJER!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack det va super ju. Inga ändringar behövs.

Du är bäst =)

2010-01-08 @ 11:50:31
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback