Vinterkräksjukan är här

Är du en av dom som ligger över Gustavsberg och kräks tarmarna ur dig just nu? Har gjort? Inte? Var bara lugn, din tid kommer isåfall för nu är vinterkräksjukan här.

På ett par minuter överrumplar den dig och du blir akut kräksjuk.

Sen är du däckad i tre dagar.

"Dubbelt så många fall av vinterkräksjukan rapporterades in förra veckan jämfört med veckan dessförinnan.

– Det är flest fall i Skåne. Och spritt i hela landet – förutom i Norrland där endast ett fåtal insjuknat, säger Kjell-Olof Hedlund, chefsmikrobiolog på Smittskyddsinstitutet."

Mer kan du läsa HÄR

 

 

Kolla in vinnaren i dagens bloggtävling

 

 


Kommentarer
Postat av: ida

sv: Men sune raring. jag har ju övertrackaserat min nedladdningsgräns på mitt mobila bredband så jag kan inte se webbtv. mitt internet är för slött :(

2010-01-15 @ 20:46:01
URL: http://missmetal.blogg.se/
Postat av: Katja

*Blundar & håller för öronen*

2010-01-15 @ 21:01:21
URL: http://www.hanky.se/excessive

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback