Att jag inte tänkt på det tidigare

Jag fick ett tips om att Katarina Ewerlöf är en väldigt bra uppläsare till ljudböcker/MP3böcker.

Jag hade aldrig i hela mitt liv lyssnat på en ljudbok och ville testa. Sagt och gjort. Jag fixade 3dje boken av Carin Gerhardsen "Vyssan lull". Jag blev väldigt förvånad över hur bra Katarina läste. Det blev mer verkligt så. Hon läste ju med inlevelse och att vara skådespelare är nog ett stort plus då man vet hur man ska agera vid olika tillfällen. Jag har näst intill lyssnat färdigt på den för jämfört med en vanlig bok så lägger man den ifrån sig när man ska göra lite annat. Nu tar man med sig mobilen, sätter i headsetet och ställer sig och diskar tex.

Jag satt i tvättstugan förut helt avslappnad med Katarinas ljuva och behagliga röst i örat var underbart.

Detta ska jag banne mig göra om fler gånger.


Katarina Ewerlöf

 

 


Kommentarer
Postat av: Gealach

Ja, hon är jättebra! Jag ä riktigt känslig för dåliga uppläsare och därmed vansinnigt kritisk, men henne gillar jag verkligen!

2010-07-01 @ 18:32:08
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Cina

Samma här, är inte många uppläsare jag gillar, men Katrina är bäst. Älskar henne i alla läckbergs ljudböcker. Om du inte har läst dom så rekomenderar jag de. MEN kör dom i rätt ordning :D

2010-07-01 @ 20:01:10
Postat av: annika M_Gräddnos

Jag har två ljudböcker här hemma. Kanske jag skulle skicka dom till dig?

Den ene är "en plats i solen" av Liza Marklund.Uppläsare är faktiskt Katarina Ewerlöf

Den andre är "Fågelbovägen 32" av Sara Kadefors där hon läser själv sin bok..



Både är väldigt bra, men helt olika genrer.Säg bara till så kan jag skicka dom till dig!



Ha det bra

Annika

2010-07-01 @ 20:45:26
URL: http://lillamymajan.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Katarina är fantastisk !

Hon kan ju göra en totalt ointressant bok väldigt bra ! :)

En som jag också gillar som uppläsare ( Fast jag inte gillar honom så bra som skådespelare ) är Reine Brynolfsson.

Han läser bland annat Stig Larsson triologin Flickan som... - Mycket bra !

Sedan är jag också lite svag för han som spelade Peter i Saltkråkan. Torsten Wahlund.

2010-07-01 @ 20:49:27
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Malin

Diggar henne också som uppläsare. =)

2010-07-04 @ 18:55:21
URL: http://dahlian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback