Dagens låt

År 1979 kom albumet "Klasse Möllberg i Smurfland" ut och låten "Hallonsaft" är nog den som alla gått och sjungit på också vår familj. Ja jag skriver familj för det var ta mig fan hela familjen som gick och sjung på den där trots att vi alla nog gillade jordgubbssaft bättre. Pappas frus jordgubbssaft är nog den godaste jag har smakat och det var alltid lika kul att få vara med när hon gjorde den.

Tänk er mig, 10 år, smal, inga tuttar och hoppar upp och ner sjungandes på denna låt typ dagarna i ända. Skivspelaren var i vardagsrummet där en superlåg, väldigt gul och mjuk soffa stod vid väggen. Korgmöbler som stod lite här och var i rummet och pärldraperiet i dörröppningen.









Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Den låten var det väldigt många år sen man hörde!! =P

2010-07-02 @ 09:51:00
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: mammatezzan

det var ju ett tag sen man hörde den ja, men inte för längesen, jag har ju barn som gillar smurfarna =)

2010-07-07 @ 23:08:00
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback