Dagens låt

Denna låt är helt underbar än idag. Gruppen heter Men at work och låten är "Down under".
Låten kom ut 1982 då jag var 13 år.
Jag blev tillsammans med en kille som hette Fredrik på sommarlovet mellan 6an och 7an. Eftersom jag skulle tillbringa ganska många dagar i mina föräldrars sommarstuga och jag då tyckte att det var rätt trist så fick jag låna Fredriks freestyle och även ett band. Detta band var just Men at work så därför kommer jag alltid att förknippa låten med just Fredrik. Jag gick omkring där på landet i avklippta jeans, ett par gigantiska hörlurar, bonnabränna och tyckte jag var skitcool. Freestylen var storlek skitstor.

När jag nu lyssnar på det här klippet så svajar det en del i slutet och det var ju precis så det var. Man lyssna på banden tills batteriet höll på att ta slut och det svajade exakt likadant.









Kommentarer
Postat av: Doris

Härlig låt !

Sköt om dig, kramar, Doris

2010-07-03 @ 21:41:42
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback