Dagens låt

Jag vet att jag avslutade gårdagen med dagens låt och börjar med det idag men det skiter jag i.

Dagens låt är verkligen en klassiker för oss som är födda på 60-talet. Frank Zappa med "Bobby Brown".

Året är 1979 och jag gick i mellanstadiet. Vår folkets park fixade minidiscon som var just för oss som gick på mellanstadiet. Det var varje fredag från 17-20 och kostade 5 kronor att gå in.
Varje dag när jag kom hem från skolan låg mina kläder på sängen som jag skulle ha på mig och oftast var det en mörkblå collagetröja med tjockt ljusblått tryck "Non smoking generation" stod det på, jag kände mig så cool som hade en sån tuff tröja särskilt som jag 3 år senare började att röka liksom.(Jag har nu varit rökfri i lite mer än ett halvår). Tvärsöver hängde jag min turkosa discoväska som knappt var 10 cm bred och var av siden. Det var pärlor och paljetter på.
I slutet spelade dom oftast "Bobby Brown" och jag dansade såklart tryckare med min bästa kompis Magnus.

En gång kom det fram en kille från en by utanför min stad, han hade stort och ostyrigt lockigt brunt hår. Stirrade på mig, på Magnus och utbrast "Är ni två bögar eller?!" Vi tittade på honom och jag skrek tillbaka: "Näääe det är vi inte!" Ja så jag såg ut som en kille redan då alltså..med discoväska och allt.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, den är så bra, står sig verkligen. Fast texten... :-D

2010-07-05 @ 19:38:23
Postat av: Hillevi

Det var jag som vart lite för ivrig där uppe...

2010-07-05 @ 19:39:56
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Maja

Grym låt!

2010-07-05 @ 20:07:10
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha här vistas man i en håla som heter Vänersborg...:P

2010-07-05 @ 22:57:29
URL: http://angeliickas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback