Förbränna kalorier

För en timme sen la jag mig för att sova för natten. Jag hade i vanlig ordning stängt av datorn, satt i headsetet och lyssnade på en ljudbok i en halvtimme, jag var skittrött. Sen började jag tappa tråden i lyssnandet och gick istället till en tanke. Hur många kalorier förbränner jag när jag cyklar?

Jag slängde ifrån mig headsetet och satte på datorn igen. Googlade fram en sida där det bl a stod att cyklar jag 20km/h i 10 minuter så förbränner jag 125 kalorier. Det innebär att jag nu måste göra detta varje dag och inte bara till Ica som det tar 2 minuter att cykla till.

Sen hittade jag några saker som förbränner mer och blev glad..tills jag såg vad det var för aktiviteter, vad sägs om:

Löpning 20km/h= 230 kalorier
(jag skulle vara död om jag sprang 200 meter)

Hugga ved = 85 kalorier (jag skulle antingen hugga av mig ena benet, få ont i ryggen bara jag lyfte en yxa eller lyckas få en del av trät att flyga rätt in i ett fönster)

Skotta snö = 90 kalorier (jag skulle antagligen inte kunna räta ut ryggen på en vecka, få min ishias tillbaka eller få gul snö i käften)

Det ser inte så bra ut för min förbränning eller hur? Näe precis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback