Grå dag

Redan när jag vaknade var det pissigt väder. Det regnade som fan ute, det studsade mot backen och upp igen. En riktigt innesittardag tyckte jag. Runt 11.30 frågade Ewa mig på MSN om jag ville vara lite chaufför. Hon var ute igår och vågade inte köra idag och hennes söner var på två olika ställen. Den lille var hos mormor några mil utanför stan. Jag som gillar att köra bil sa såklart ja så dit åkte vi. Fick fika och satt och snagglade lite.

I flera timmar satt vi och diskuterade vad Ewa och barnen skulle äta. Sönerna är två av dom kräsnaste i världen tror jag. Kan ni tänka er, lillen gillar inte pizza! Ewa orkade helst inte laga mat och tyckte att pizza hade vart det ultimata idag men nej då. Vi for iväg till Coop och vad hon köpte där vet jag inte riktigt. På vägen hem hörde den store sonen av sig och ville bli hämtad så vi for dit, han tog med sig en kompis hem.

Jag själv åt fläskfilé, potatis och bearnaissås idag. Det var kanongott. Klockan är strax efter 20 och jag vill helst bara gå och sova men somnar jag nu lär jag vakna runt 4 och vad ska jag då göra vid den tiden? Jo, jag kommer nog att spika upp lite tavlor bara för att få se mina grannar som jag annars så sällan ser, tror inte ens jag har sett alla än så det kan ju vara kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback