Jag är en hejare på att laga mat

Idag kom dottern på middag, eftersom det spöregnade i går då hon egentligen skulle komma så kom hon alltså idag. Spenatsoppa blev det.
Nu är det så att hennes ex Johan är en verklig gourmékock i köket (han är golvläggare egentligen) och min dotter har umgåtts en hel del med denne hobbykock och jämför ofta min mat med hans:

-Johans spenatsoppa är SÅ fruktansvärt god.

Jag blängde på henne och fick lite ångest över mina prestationer. Maten blev färdig och hon tog en sked.

-Åh fy fan vad salt det var!

Jag: -Ja det kanske var lite salt, ska jag spä ut den?

Dottern: -Näe då det går bra.

Vi tittade på teve och pratade lite sen kom det:

-Näe mamma jag kan inte äta detta alltså.

Jag tog tallriken, hällde ut innehållet över huvudet på henne, stoppade skeden i ena näsborren och skrek.

Näe det gjorde jag inte, jag tog tallriken, gick ut och hällde ut det i slasken och det som var kvar i kastrullen spädde jag ut sen åt hon minsann.

Jag sa åt henne att inte säga nåt till Johan om mina färdigheter. Vi får la se om jag får höra det av honom nästa gång jag träffar´n. Han lär aldrig bli bjuden på mat av mig iallafall det är ett som är säkert.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Näe jag får inte äta något då jag går på ren kur. Hade jag tagit kombineradkur så hade jag fått äta ett mål om dagen, men då kommer inte resultatet så fort. Och jag gillar inte vänta på grejer, allt ska hända nu nu nu, helst igår!



2010-07-23 @ 19:22:18
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Jonna

Du, det här är ingen bajs! Alla jag känner som bantat med Cambridge går ner i vikt och man går inte upp det om man inte går in i samma onyttiga livsstil igen.



Sist jag bantade med Cambridge var för 3 år sen, jag vill minnas att jag gick ner 11 kg på 12 dagar. Jag höll vikten i nästan 2 år, men sen jag flyttade ihop med Carola sket allting ner sig, hon lagar så jäkla god mat som jag inte kan sluta äta! :)



Palla äta nyttigt och vänta 4 månader för att minska 1,4 cm från midjan. Cambridge får det att hända över en natt ;)

2010-07-23 @ 20:14:54
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Karin

Ha, ha !

Ett litet tips kan ju vara att provsmaka innan du serverar.

2010-07-23 @ 21:06:14
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback