Karens om man säger upp sig

Om man avgår, är inte det samma sak som att säga upp sig själv då? Hur blir det med karens? Hade jag haft jobb och sagt upp mig så hade det blivit flera karensveckor, veckor utan en enda krona. Varför ska det vara annorlunda för politiker? Så jävla orättvist. Varför har politiker 100% istället som vi andra 80% när dom blir arbetslösa?
Det rimmar illa tycker jag.

Här sitter jag och får inte ens a-kassa längre eftersom dom dagarna är slut sedan april. Jag har aktivitetsstöd med 65%. Eftersom jag också var halvt sjukskriven då jag blev uppsagd fick jag inte ens 80% av min lön när jag gick.
Jag är inte sjukskriven längre men ekonomiskt är det som att jag är det. Förjävligt rent ut sagt.

Jag vet inte om Sven Otto Littorin är skyldig till att ha betalat för sex eller inte, det kommer väl fram förr eller senare men pengar får han från första dagen då han blev arbetslös och sagt upp sig. Livet är orättvist.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback