Varit ute på landet

Idag är det fint väder, riktig normal sommarvärme, det andra som varit har vart Thailandsväder säger dom som varit där.
Ewa tog mig på MSN och frågade om jag ville följa med och titta på Beas schäfervalp. Självklart ville jag det, särskilt som jag är livrädd för vuxna schäfrar eftersom jag blivit biten av några stycken. Denna kunde man ju inte vara rädd för.
Vi hämtade upp Bea vid ridskolan där hon har två hästar och for iväg till henne och där var han då, besten från vildmarken. Låt mig presentera Lex 10 veckor.

 

Vi låg här i gräset en stund för att få Lex att sluta att bita men dövörat fortsatte

 

För några månader sen var jag och Ewa på Speedway och där träffade vi en kompis, Lotta, dom fick åka med oss till stan och hade två tältstolar med sig som lika lång tid legat kvar i bilen. Eftersom Lotta bor i närheten av Bea åkte vi dit och lämnade dom hos henne. Hon har 8 stora vita ulliga hundar som jag nu inte minns rasen på. En hanne var så stor att både jag och Ewa skulle säkerligen skita på oss om den hade varit lös och sprungit emot oss. Vi tror att det var en hund, kunde lika gärna varit en isbjörn.

Detta är inte hannen men två av alla dessa hundar

 

Vi satt i Lottas trädgård och fikade och babblade. Här kunde man gå naken om man ville, ingen granne så långt ögat nådde. Men Lotta var påklädd när vi kom iallafall.

 

När vi kom till stan igen bjöd Ewa på fläsk med löksås. Skitgott

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men åh vilken liten! Hjärtegull!

2010-07-27 @ 22:09:49
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Jonna

Ja Elmo är så gott som ny! Medicin i 7 dagar, ris + kyckling/fisk i 10 dagar och så är allt vanligt igen! :) Jippi!

2010-07-28 @ 01:46:44
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Catrin

Vilken liten söting...



Sv: Tror att min dotter är helt hetro, men är inte 100, och det är hon nog inte heller!?!

Anledning att hon åker dit är att hon är nyfiken och har en väldigt sund inställning till kärlek... Kärlek är vackert och sedan spelar det ingen roll om det är till någon av samma kön ;) Den inställning har jag uppfostrat bägge mina döttra i..

Ha en bra dag

2010-07-28 @ 10:25:33
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Anette

SUCK, vilken underbar schäfbäbis, VILL HA ;)

Jag tror att isbjörnarna heter Kuwartz (inte säker på stavningen)

Puss

2010-07-28 @ 22:10:45
Postat av: Sune...the girl

Sv: Jaaaa så var det nog ja..tack för det :D dom är inte så vanliga att jag sett dom förut. Puss

2010-07-28 @ 22:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback