Är du en våghals?

När jag ska följa med till Liseberg av någon anledning så är det jag som står på backen och agerar "herrbetjänt", ni vet en sån där som finns i en del hem som man hänger av sig kläder på. Jag är alltså en levande sådan. Folk slänger jackor och väskor på mig för att dom vet att jag inte åker nåt. Jag kan åka Nyckelpigan på sin höjd, den är för barn.

Jag mår illa bara jag tittar på Lisebergs "Balder" och varje gång tänker jag på när jag gick i 8an och min klass åkte dit. Magnus, min klasskompis skulle ha upp mig i den gamla Berg & Dalbanan som knakade hela tiden. Jag satt på golvet i den där förbannade korgen och Magnus skrattade så han kiknade medan jag var vitare än vanligt i ansiktet och trodde min sista stund var kommen. Jag var liksom inte så fel ute eftersom den några år senare revs. Jag har för mig att det var en vagn som spårade ur.

För er som älskar när dagens frukost, lunch och tom kvällsmaten ni fick i er dagen före är på väg upp kan börja jubla nu.

36 nya åkattraktioner i 12 länder är nu färdiga att tas plats i. I Sverige finns det på Gröna Lund, Liseberg och på   Eskilstuna Zoo. Grattis...eller nåt.



Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar när det snurrar och svänger lite, men det får ju vara måtta på allting... :D

Det märks att man börjar bli äldre, för de allra häftigaste grejerna vågar jag mig inte på längre.

Jag inbillar mig att hjärtat ska bli kvar uppe i luften om jag åker Fritt Fall till exempel.

Och att det sedan inte ska hitta tillbaka in i kroppen, eller åtminstone tappa takten så totalt, att jag kanske dör. :D

2010-06-14 @ 13:18:11
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Katja

Nånting händer när man får barn tydligen,för innan åkte jag allt.

Nu känns blotta tanken lite sisådär. Balder skulle jag inte våga mig på, möjligen flygande mattan eller nåt sånt men ingen bana.

Synd för det är ju så himla kul!

2010-06-14 @ 14:51:23
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag är så taggad för Liseberg och balder! Jag måste bara hitta en kamrat som ska hänga med, inte kul att dö själv.

2010-06-14 @ 16:27:16
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: Emmelist

haha kanske lika bra att du inte kan se den där videon ;)

men du kanske saknar ngt program på din dator? andra kan se den iaf? :/



saknar dig sune!!!

2010-06-14 @ 17:00:34
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Näää, jag är en mes, en fegis och en kruka. Här åks inga vildare karuseller än Nyckelpigan. När jag var ung (yngre?) däremot då åkte jag allt och många gånger på rad dessutom. Så jag hävdar att jag tagit ut min ranson...

Sv. Ja, tur att vi roar oss själva och varandra! <3

2010-06-14 @ 17:30:42
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Hillevi

J****ar, nu blev jag sugen på ostbågar... :-D

Skumt, vet du vart kom det ifrån?

2010-06-14 @ 18:15:53
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: pezze

nä....

e inte förtjust i o åka runt i jävlas hög hastighet o vråla så rösten hänger kvar i luften medan mitt kropp svishcar förbi folket... not fun

det svartnar framför ögonen då jag åker ngn dessa aktraktionen(hur det nu stavas)..

samma med ena storsyrran som inte heller gillar o åka runt så där!!

men vi ska hålla varandra sällskap då vi går runt där medan hennes familj o min lillebror åker runt som galningar!

men hatar att inte vinna ngt stort på deras vinstställerna!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback