Från kåt till knäpp

När jag kastrerade Nogger sa veterinären att hon skulle bli lugnare nu. Tack och lov tänkte jag. Han kunde inte ha mer fel. Mina katter far och flänger mer än någonsin. Inatt lät jag båda sova i min säng. 4.25 vaknade jag av att Nogger hoppade på mina fötter och trodde nog att det var dagens största byte. Klorna rätt under fotsulorna och jag vrålar som aldrig förr. När Nogger märkte att jag var vaken lade hon sig raklång i sängen och trodde nog att hon lurade mig för hon låg och såg så himla oskyldig ut.

Jag: -Du lurar inte mig sörrö, jag märkte att det var du som körde dina klor under mina fötter.

Nogger: -Men va? Här sover jag och rätt som det är vrålar du och jag vaknar! (Hon låtsasgäspar)

Jag: -Ja men eller hur, jag ser väl skillnad på en nyvaken katt och en som låtsas??

Nogger: -Du matte, nu tycker jag nog att du borde skaffa glajjer och sluta anklaga mig för saker jag inte gjort.

Från köket hör jag Iza:

-Fan va du ljuuuuger Nogger, någon skådis blir du aldrig!

Nogger väser nåt ohörbart, drar tassen sakta från ena sidan av halsen till andra som att visa att någon ska dö.

Jag: -Du får gå ut härifrån nu iallafall och gå och lägg dig i vardagsrummet, klockan är alldeles för lite för att vi ska gå upp nu och jag vill sova i lugn och ro!

Nogger tittar på mig, blinkar lite och får tårar i ögonen, tar fram en näsduk och snyter sig men hoppar ner, vänder sig om, blinkar bort en tår och smäller igen dörren efter sig.

Inte fan var dom lugna för i vardagsrummet stod allt på sniskan.

Sover dom aldrig eller?




Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Nästintill döv...? Javisst ja, det har du skrivit någon gång. Sorry, tänkte inte på det.

Ett tips som jag gjorde en gång: Avsätt några dagar till att bara se till att katterna är vakna på dagen. Kommer du på dem med att ligga och slöa någonstans så upp med dem bara! Väck dem, lek med dem. Sysselsätt dem, stör dem! Låt de inte få en chans att sluta ögonen! Jag gjorde så med Evert ett par dagar och tillslut så vågade han inte sova. Satt och gungade av trötthet. men han sov på nätterna sen. i någon vecka iallafall...

2010-06-12 @ 12:06:05
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback